» Trick

Blev inspirerad av en i stallet igår som sa att hon skulle klickerträna sin häst igår. Så igår gjorde jag rent sadeln och oljade in den för att idag ge den fett också så nu hojtar det in sig i lädret och då kunde jag alltså inte använda den idag. Så idag körde jag trickträning med Ljuffe i paddocken! Jag gör utan klicket dock då det är lättast. Alltså denna häst vad smart han är! Tänkte att jag skulle lära honom något nytt, sidoförflyttningar mot mig när jag är på marken (även bort från mig) och han löste ju det galant! 

Nu är han väldigt rund om magen och går nu på lite diet med en ny kompis som tycker Ljuffe är helfestlig! Så skönt att ha en häst man kan släppa ihop med i princip vem som helst. 

(null)

(null)
Delade även en 4 årings man härom veckan! Fint va?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback