» Långtur med handhäst

Så sjukt egentligen, Ljúfur blir galet pigg när jag rider ut med fler än bara jag och han, trots det så är han jättepigg då med men desto piggare när vi har en till med som rider. Red idag för andra gången med en handhäst, en shettis igen (samma som förra). Vi red en riktigt go långtur! Och till det sjuka, Ljúfur lyssnade sååå bra! Och trots att Bill (som shettisen heter) var bredvid och galopperade i princip på Ljúfur och stressade i början så travade Ljúfur lugnt och lyssnade på min röst - hur duktig!? 

Men tillbaka till turen. Vi började turen på våra grusvägar, men så fort vi fick chansen så gick jag in i skogen med de då Bill inte har dojor. När vi ridit en bra bit och var påväg hem så korsar vi en sjö man måste rida igenom lite och där tänkte jag att det var ju ett svinbra pausställe! Sagt och gjort, i vattnet tog vi paus. Bill var nog gladast, han splashade vatten överallt så hela han blev blöt, han la sig även ner en gång haha! Och sedan fortsatte vi hemåt, vi passerade en igångsatt timmerbil som blockerade vägen, Bill blev lite skraj men tryckte sig mot Ljuffe som tågade fram som ingenting - en trygg punkt för Bill. 

Vi var nog ute i nästan 2 timmar och red lite över milen. Sååå duktiga de var! Imorgon får Billen vila lite och Ljuffe får rida en lugnare tur. Och så ska jag rida ett sto imorgon en stund i paddocken.

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback