» Värkande ben...

Nu är jag trött, riktigt trött. I kroppen alltså. Ni skulle bara veta vad jag fått stå ut med att göra idag... 
För det första så var veterinären i stallet och Ljuffe fick vaccination och sin årliga koll av tänderna - check på det. Sedan fixade jag höpåsar till hagen och körde bort de (6st á 11kg), sedan skulle jag köra bort vattnet... Det blev kaos. 8 dunkar som jag först fyllde i stallet,bar ut, kopplade på helveteskärran, lyfte upp dunkarna på den. Sen åkte jag till hagen, när jag nästan var där, hade bara en backe kvar, jo men då tippar ju helveteskärran med dunkarna som alla åker bak... Bara att lyfta ut alla 8 dunkarna och ställa vid sidan av vägen. Åker upp till där vi har vattnet, ställer bil och kärra, går ner till dunkarna och börjar bära upp för backen. Så nu är jag trött. 

Jo men sedan hade jag ju kvällsfodring också ja, så fick åka tillbaka till stallet vid 18 och ta in hästar, mocka min box (som är sååå go att mocka) och fodra hästarna. Hund och jag är lagom trötta i kropparna nu, och imorgon ska Jax simma igen, blir nog gott för honom! 

Inatt står Ljúfur inne, han fick en krubba full med mash+ljummet vatten och lite extra hö. Tänker att det kan vara gott för honom att kunna lägga sig mjukt ner inatt efter att ha varit pleggad.

(null)
(null)
(null)

(null)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback