» Vilket foder jag använder till Ljúfur

Just på sommaren har jag sänkt givan med krafft, men vill ändå ge honom det så jag vet att han får i sig allt han kan behöva samt att jag nu ger han b-vitamin i fällningsperioden. 

Han får krafft, mineraler, kisel, nypon och b-vitamin. Och ibland byter jag ut allt till två skopor med mash (lägger dock till kisel) de perioder jag vill att han ska dricka lite extra. Jag är inte världsbäst på foderstater utan ger det som jag läst mig fram till på de olika produkterna och ger efter vad de rekommenderar eller mindre/mer beroende på vad min häst kräver. 

Sedan har jag en liten tavla vid mitt foder där jag skriver upp vad han ska ha samt om skoning och annan info som är bra att veta för mig och andra som kanske ska hjälpa mig någon gång med honom. 

B-vitamin
Nyponpulver
Kisel
Mineral original blå

Krafft high energy
Min foderstats/infotavla
Slobber mash från Pavo





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback