» Rida i shorts och byggt hage

Nu när det varit/är så varmt ute så har jag ridit i shorts varje dag, så härligt! "Men gör inte det jävligt ont?" undrar ni då säkert. Nix! Jag har sadelskydder kvar och då är det helt underbart att sitta med shorts i en sadel, rekommenderar mitt smarta knep. 

Idag tränade vi lite motion innan den värsta värmen slog till, red på travbanan några varv i skritt, trav och galopp i bägge varven. Slutresultatet blev svettig och varm höst och även hund, så bägge fick bli avsköljda i slangen. Efteråt gick (tog bilen) jag till travbanan och skulle fixa en del på travbanan till en hage, sagt och gjort! Kan ju inte direkt säga att den är för hästar som rymmer så det på ena sidan bara är en tråd samt ingen ström, oops. Men sålänge det finns gräs ska det nog inte vara några större problem. Så efter att jag och Jax var klara med hagbygget så hämtade vi brorsan Ljúfur och lät han beta här nu. Och det är här jag sitter nu. Har strax suttit här en timme och låtit han beta av lite och tror en timme kan vara nog för sen har jag inte tid att sitta här, måste ju flytta tillbaka honom till hans kompisar. Jax är nöjd, vi sitter i skuggan nämligen och finns oändligt med pinnar att äta på. 

(null)

(null)

(null)

(null)



Islycka
16 Maj, 2018 - 11:50 / BLOGG: http://islycka.blogg.se/

smaaart att ha sadelöverdraget kvar! annars får man ju häriga köttsår på insidan av knäna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback