» Gräs, träning, vila och Danmark

Ja mycket har hänt, grästräningen är i slutfasen, känner nu att Ljuffe kan gå på gräs en hel dag utan att känna mig orolig för det. Nu får man dock träna lite hårdare för att bli av med gräsmage han redan fått, men han är rätt så samarbetsvillig nu för tiden så det ska nog inte vara några större problem. Långa turer tror jag sitter fint också, särskilt nu när det är så varmt ute, vi har haft upp emot 30 grader här nu de senaste dagarna, helt underbart! 

Igår fick Ljúfur en go vila då denna häst/hundmamman åkte till Danmark över dan tillsammans med min tränare i stallet för att lämna hennes sto för betäckning. Allt gick supersmidigt hela dagen, segast var nog båten över som tar cirka 3,5 timmar.. vi var framme i stallet hon skulle lämnas i vid cirka halv fyra på dagen vi åkte hemifrån med båten 9:10. Och hingsten var riktigt fin, så detta blir en spännande kombination! 
Sedan hem igen och då kan man säga att vi var trötta... hittade oss två platser att sitta på och det var liknande flygplansstolar så de gick att fälla ner vilket vi gjorde direkt. Var segvaken i någon timme men sedan gick det inte så då somnade vi en stund, så skönt. Kom hem igen 00:30 cirka och då la jag mig och sov direkt. Men det var väldigt roligt att få följa med! 

Nu de senaste dagarna när det varit så varmt så har vi ridit till sjön, tror båda grabbarna uppskattade det. Ljuffe fick stå och bara njuta och Jax sprang runt och plaskade och fick simma efter pinnar osv. Så härligt!! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Bilderna är inte riktigt i ordning men svårt att ändra via telefonen, bilden med hästen på FaceTime och denna nedersta var från gårdagen. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback