» Välbehövligt fix

Kunde inte hålla mig och vänta, boxen blev fixad idag. Köpte 12 säckar strö och hämtade dessa med transporten. Åkte till stallet igen och började tömma boxen. En skottkärra med fräscht strö körde jag upp till valackernas skjul och tömde ut där, sedan blev det 2-3 skottkärror att tömma. Som tur var hade jag redan börjat tömma sedan en tid tillbaka genom att inte fylla på nytt samt ta bort extra vid kisset osv. Så det var inte så mycket som behövdes tas ut! 

Efter att jag tömt så slängde jag på en del stelosan (kalk) för att neutralisera ammoniaken och för att göra en bra grund för bädden som kommer bli. Sedan tog jag in 4 säckar strö och hällde på en tredjedel vattenkanna i varje och lät de lukras upp. 

Slängde på 6 stycken till efter att ha tömt ut och spridit ut de första 4 och så hade jag 2 säckar till att spara. Tror jag kommer slänga på de inom snarast framtid - en fluffig box är en härlig box! 
(null) (null) (null)
(null)
(null)

En riktigt mysig box blev det till slut, bra start på nya året med en nybäddad box för Ljuffe!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback