» Lördag/söndag

Idag blev det vila för hästen, lite go mash med ljummet vatten fick det bli och ett gott byte av täcke. Och så får han stå inne inatt då det är sjukt blött och geggigt ute nu och vill gärna att hans hovar torkar upp lite då och då. 

I fredags red jag runt travbanan, han gick så bra!! Tills att han insåg hur mycket energi han har, men då gick han helt okej ändå. Imorgon tänkte jag se om jag longerar eller rider ut, något av de iallafall, bestämmer mig imorgon. 

Jag håller också på att successivt tömma boxen på gammalt strö, när jag mockar fyller jag inte på nytt och det är knappt någonting kvar nu! Detta då jag ska byta ut allt strö mot nytt och fräscht stallströ som är ljusare och lättmockat. Men tyvärr har inte den leveransen vi väntar på med strösäckar kommit till butiken ännu så det är lite surt... 

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback