» Gårdagen

Red ut igår med goa stallvänner, jag och två till. Vi red en riktigt go tur på cirka en och en halv timme i olika tempon. Ljúfur skötte sig faktiskt exemplariskt för att vara honom och blev rejält trött stackarn. Fick en hel hink med mash och ljummet vatten efteråt som var välförtjänt.

Idag däremot ska jag ta med mig klippmaskin och klippa av de långa hår som växt här och var på honom, så kan man ju inte se ut. Samt att jag ska ta med putsgrejer till sadeln då den behöver lite extra kärlek. Sedan får vi se om jag rider, blir kanske några varv runt travbanan då de jagar gris i skogarna runt stallet idag. Eller om jag tar en tur på våra grusvägar bara fram och tillbaka. 

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback