» Konditions och styrkepass

Idag blev det egentid med hästen, hunden fick vara hemma och sova då han idag varit hos veterinären och blivit sederad. Han har nämligen blivit HD/ED-röntgad, och nu ligger plåtarna hos skk så vi får väl se vad domen blir. Kommer dock dröja innan man får svar..

Men åter till Ljuffe, hade en ridväg planerad idag innan stallet faktiskt, och jag höll mig till den. Vi skrittade mestadels av tiden, vissa travsträckor och en töltsträcka, men ingen galopp. Han skötte sig alldeles perfekt! Så nöjd med honom idag, och han var nog rätt så nöjd han med. 50 minuter var vi ute och det var riktigt härligt minus vissa älgflugor... 

(null)
Ta bort galoppen för vi galopperade inteX lägg den tiden på tölttiden då vi töltade minst 2 minuter! 

Imorgon däremot funderar jag på att longera honom om jag hinner. Jag hoppas jag hinner en kvart iallafall! Men annars får han vila imorgon. 

Köpte även ny krafft idag (från just krafft), han fick Sensitive Müsli, helt havrefritt! Ska bli spännande då han nu tidigare hade High energy müsli, oops haha!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback