» En annan häst idag

Idag fick jag rida Ljuffes brorsa, de är rätt så lika i beteendet, men Ljuffe har mer framåtanda så att säga. Atlas, som brorsan heter, var superduktig! Vi värmde först upp i skritt runt travbanan, flyttade lite för skänklarna åt sidorna och sedan gick vi till paddocken. Där var vi på volten och började i skritt, jag ville att han skulle sänka sig och arbeta med ryggen, efter ett tag förstod han. Sedan började vi med trav, tog ett tag där att få honom att arbeta på rätt sätt men till slut fattade han där också, han gick lågt och i form och arbetade på bra med rygg, fick kämpa lite extra med bakbenen. Detta gjorde vi i bägge varven och fokus på att inte slänga upp huvudet vid nedtagning eller ökning. Han jobbade som sagt på väldigt bra och en halvtimmes träning räckte gott och väl hälsade han. 

Ljuffe däremot fick sig en vilodag, eller halv! Klockan var runt 17 när jag släppt ut Atlas i hagen igen så passade på att gå förbi Ljuffe och ta in honom. Men innan så gick vi uppför klätterbacken i skogen alldeles vid travbanan och så fick han klättra upp och sedan ner - sen fick han gå in! Han står inne inatt då jag gärna vill ha koll på vad han äter, dricker, gör ifrån sig samt att om vädret stämmer på appen jag har så ska det bli skitväder inatt? 

Så nu är jag hemma och bara slappar, ensamt men tur att jag har min stora vovve hemma också!  (null)

(null)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback