» Lyxtisdag

Oj vilken dag Ljuffe fick idag! Vi började med att borsta utomhus så han fick äta gräs/brännässlor samtidigt. Sedan tog vi och red ett riktigt lösgörande pass i paddocken på 50 minuter. När vi var klara så hoppade jag av, spände upp sadelgjorden och sen så gick vi ett halvt varv runt vår travbana. Väl tillbaka i stallet så släppte jag in han i boxen snabbt då det regnade ute (annars hade vi stått utomhus), han fick sin kraft bestående av Hesta Mix, kisel, B-vitamin och nyponpulver. Efter detta kalaset så ställde jag honom i stallgången och började stretcha ben och nacke/hals och lite av ryggen/svansen. Sedan kom jag ihåg att när jag red Hella Cup så vann jag arnika, vilket är ett liniment, så bestämde mig för att testa detta, så då blev det massage med liniment vilket var mycket uppskattat som man såg. Han förtjänar det bästa! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback