» Funderingar

Då jag ligger hemma ensam i sängen och inte kan sova i detta nu så ligger man ju såklart och låter tankarna gå. Hur ska jag träna min häst nu? Tränar jag på rätt sätt? Rätt grejer? Hur ska jag få han att chilla lite? Och fler tankar än dessa men det är bara er urval. Han har (hästen) nämligen blivit väldigt het det senaste och man märker det så tydligen från att man leder honom och sitter upp. När man leder går han lugnt och använder bakbenen ordentligt och trippar inte, när man sitter upp så blir han helt plötsligt väldigt framåt och trippar och går kortkorta steg med bakben och framben. Hur ska man göra tro för att fixa detta? Kolla honom om han har ont? Men det har jag ju gjort ett flertal gånger! Kolla så sadeln inte sitter fel? Denna är kollad senast förra året.. sjukt skumt och jag ska komma med en lösning! Jag bara måste! Så fort han är lösgjord så är han hur flott som helst. 


Så nu kommer jag återgå till att fundera i huvudet och tankarna ett tag till tills jag får somna.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback