» Go-träning!

Idag blev det ett kort pass i paddocken med Ljúfur, lösgörande, fokus på vänster bakben och vänster sida. Sedan red vi igenom alla gångarter med start trav sedan tölt, trav, galopp i bägge varven och trav efter varje galoppvarv. Kändes väldigt bra måste jag säga! Blev så inspirerad att jag smörjde min sadel. Och undertiden som oljan jag penslade på skulle tas upp av sadeln där det behövdes så tog jag en tvätt av hyllor och golv i sadelkammaren. Har trots allt städvecka, så nu ska det bli fint! 


Imorgon blir det en klippning till på Ljuff, växer som ogräs den där pälsen och då vi ska tävla på lördag vill jag ha honom så naken som möjligt så han inte blir så sjukt varm. Plus att han är ju snyggare när han är klippt också! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback