» Årets första tävling

Då var tävlingen igår över och jag kan bara säga äntligen! Nej men det gick helt enkelt inte så bra igår. Vi körde T8 som förta gren och i tölten var han sjukt stel, tog bettet och tyglarna och höll hårt som tusan, och jag fick streta emot så han inte skulle sticka iväg. Vi klarade oss utan att han stack bägge varven och gick ut från banan. Vi stannade utanför och lyssnade på våra poäng. Sämsta på länge måste jag säga - 4,3 och 3,8. Stan komiskt så dåligt. Sedan red vi inte vår nästa gren förrän några timmar senare, då var det V5, uppvärmningen kändes bra. Han var mjuk och lyhörd och kände att detta kunde gå vägen. I tölten kändes han mycket bättre, även traven var otroligt flott och vi belönades med 5:or och 5,5 i de gångarterna. Skritten är som den är plus att han numera alltid har bråttom så gick det undan, men vi fick ändå 5:or. Sedan galopp... Först fick vi fel galopp, sedan bytte vi till rätt och han var superflott. Sen gick det undan, snabbare och snabbare och till slut så tog han bettet från mig och drog... Jaja kände jag, och det blev som det blev helt enkelt. Vi hamnade precis under sträcket för final och sedan strök sig tre stycken och vi hamnade i finalen ändå, dock så kände jag att eftersom det gått så pass dåligt och det var ändå helt okej i början på fyrgången så kunde vi inte höja oss mer än det vi hade visat så vi strök oss och åkte hem. Välförtjänt middag väntade henna till hästen och han fick sova inomhus. 



Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
29 Januari, 2017 - 18:11 / BLOGG: http://blogg.anniesfotografier.se

Så söt hund :)

Svar: Tack! Visst är han :)
Julia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback