» Överdrivet överdriven?

Då det snart gått två er sedan Ljúfurs operation och snart ett år sedan andra koliken som orsakades av en virusinfektion så är jag nu väldigt nojig över att se till att han inte går det igen. De går nämligen nu i samma hage han fick det, båda gångerna! Så varje gång jag ridit, han vilar osv, så har jag nu börjat med att fixa en näve betfor och lägger det i blöt i varmvatten. Sedan när jag är klar och det svällt klart så öser jag på lite extra ljummet vatten, häller över detta i hans foderhink, slänger på lite melass för smakens skull och vattnar hästen (genom att han dricker det såklart). Och jag ser till så att han är pigg och matglad varje gång jag är i stallet, vilket han är! Goshästen, vill inte att något ska hända dig.

Godis mule efter att han slabbat i sig en hink med betforvatten och betfor :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback