» Liten sjukling

Tror Ljúfur har gått och blivit lite förkyld under dessa kalla dagar vi haft/har. Idag när jag sadlat och tränsat och var ute och satt i sadeln och skulle precis rida men så märkte jag en konstig sak. Han skakade vilket han aldrig brukar göra.. Skumt tänkte jag och även de andra jag rådfrågade, men jag tänkte att det är kanske för han är klippt och han går utan täcke och fryser helt enkelt, och det har ändå varit cirka 20 minus på nätterna. Så red en kort bit och hörde att han andades lite ansträngt, han var superpigg och var sig själv och skakade inget i stallgången och andades inte konstigt där heller. Så då vände vi och gick in i stallet och det fick bli en krya på sig dag och även imorgon, kan eventuellt bli en kortis imorgon men vi får se. Tog temp och det hade han ingen, och han åt som vanligt och var pigg. Så mest troligt bara en liten förkylning. 

Vi har fortfarande snö och kallt här och det är underbart! Hade ju verkligen velat ta en sista långtur i detta väder innan det försvinner, men mest troligt behöver han vila imorgon också. Får se som sagt! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback