» Kurslektion en vecka innan tävling

Imorgon är det dags för åter en lektion med Robin, var så roligt senast (förra året i december) att jag inte ville missa denna gången trots att jag just nu inte har råd att rida två lektioner, men lär mig så sjukt mycket på bara en så det gör mig inget. 

Om en vecka ungefär är det dags för tävling också, Hella Cup del 1 blir det för oss, spännande! Aldrig tävlat i ridhus med Ljúfur innan så det ska bli kul att se hur han är. Har fått med mig en annan från stallet och vi har bestämt oss för att träna i ridhus minst 1 gång innan vi åker iväg till Slöinge. Kommer bli grymt! 

Idag och igår blev det massa lösgörande i paddocken, igår blev det lösgörande i skritt och trav och idag blev det skritt, trav och tölt. Massa öppna, volter, sidoförflyttningar, flytta bakdel osv. Gick så bra! Och nu ikväll blev det att olja in och fetta in det nya tränset från Hööks. Tränset heter Islandsträns Hafnir FarField. Jag köpte först storlek cob, det passar ju alltid på islandshästar tänkte jag, men detta träns var litet att det såg ut som ett ponnyträns och hade nog passat shettisen i stallet. Så blev att åka tillbaka dagen efter jag köpte det och byta till storlek full.. Känns lite sjukt. Men det är så fint!! 

En trött häst får testa träns.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback