» Dagarna bara går

Och imorgon är det måndag igen ja, blev en visit till stallet på eftermiddagen/kvällen idag då jag hade kvällsfodringen. Och igår blev min stalldag väldigt lång jämfört med vad jag planerat, hade lunchen och skulle fixa för två hästar och sedan hem. Planerna ändrades direkt då vi hittade en häst liggandes i hagen på ett udda ställe och vi kunde rätt snabbt komma fram till att hästen hade kolik. Ut och gå, sedan ut och köra transport på gropiga vägar 40 minuter, tankar om att åka till djursjukhus som hade jouröppet på en lördag (självklart ska hästarna alltid bli sjuka på helger!!) om hästen inte bajsat när vi åkt runt för distriktsveterinären var påväg till Bollebygd på ett annat akutfall så hon kunde inte komma på 2 timmar.. Men blev tillbaka till stallet ändå då hästen bajsat i transporten, så tillbaka samma väg till stallet och kolla hur hästen mådde. Och sedan invänta veterinären då häst blev sämre tyvärr.. Jag hjälpte hästägaren då det bara var vi i stallet och jag hade själv velat att någon hjälpt mig om det var Ljúfur, och de har hjälpt mig mycket med honom när han var sjuk. 

Som tur var så är hästen sig själv idag och min egen häst har fått massa betforvatten igår och idag som jag ska börja ge igen, måste dock köpa mer foder samt betfor då det börjar ta slut, båda grejerna samtidigt.. 

Och snart dags för tävling igen! Fått med en granne till oss i stallet som ska tävla för första gången, kommer bli grymt roligt!! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback