» Produktiv dag!

Denna halvlediga dag började klockan 7 och avslutas nu, dock har jag mest slappat de sista timmarna men det lämnar vi åt mystiken haha! 

Började dagen med en morgonfodring som jag blev klar med vid kvart över åtta, sedan hade jag lite dödtid då jag tänkt rida men regnet slutade ju aldrig att vräka ner... Så istället började jag sopa stallgången i stora stallet (lilla stallet var redan klart) och jag började sopa som vanligt ä, inga problem, sedan blev det lite mer noggrannare och noggrannare och sedan blev det ett helt projekt! Gjorde rent i vrår ingen gjort rent på ett tag, brunnar, bakom sopkärlet, skrubbade lock och tunnor, fixade fönstret i sadelkammaren, där vi förövrigt måste byta gardin då den vi har nu är tråkig! Sedan blev det två skottkärror upp till skjulet med diverse grejer så som tre säckar tösalt, en klubba (för att slå ner stolp), tråd och en isolator. Tomt och fint blev det i hörnet där det annat legat massa skit. Så är sjukt nöjd med vad jag uträttade, får fixa mer en annan sämre dag ;) 


Längst bort vid den stängda dörren har det legat massa skit, nu är det borta och sjukt bra blev det! Och inga grejer i stallgången, jag gillar och det gör nog inspektörerna också om det skulle råka dyka upp någon. 

Men ridning blev det inte, var kvar till cirka halv 11 men sedan var jag trött och hungrig, så hästen åkte ut i hagen, men regntäcke på då mamman är smart och kollar väderprognosen och såg att det skulle regna i princip hela dan och natten. Så nu är jag nöjd med mitt val. 

Och inte nog med att jag städade stallet så pass mycket.m, det blev en stöldrunda hemma också! Började med att jag skulle tvätta mina fönster, vilket jag gjorde, sedan tog jag fler fönster, och sedan såg jag damm inne på rummet så då blev det att damma, plocka rent, rensa papper, dammsuga, byta lakan och så vidare. Tog ett tag.

Men nu blir det sömn, tidig dag imorgon igen! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback