» Vårda sadeln

Jag har alltid haft full koll på min sadel under hela tiden som jag haft den. Underhållt den med smörjning och verkligen försökt lära hästen att inte gå in i träd med sadeln, so far so good (peppar peppar). Jag skulle tro att sadeln i princip ser lika fin ut som när jag köpte den, det vill säga ren och utan skråmor! Finns många som struntar helt i att smörja sin sadel efter användning och detta gör att lädret torkar och det kan spricka lättare. Dock är jag sämre på att ta hand om mina träns.. Men det är så sjukt pilligt jämfört med sadeln som har en större yta. Det är så mycket spännen man måste spänna upp om man vill smörja ordentligt.. Usch.. Men får försöka bli bättre på den fronten! 

Så en uppmaning till folk är att smörja sina lädersaker, ofta och väl! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback