» Uteritt på en fredag

Jag har idag vägt upp 42kg hö och släpat 21 kilo två gånger till hagen på en skottkärra, även fixar vatten i hagen och mockat en box. Tror vi stalltjejer får all styrketräning vi behöver när vi är i stallet! Inget gym behövs här inte, jag klarar mig bra med 'bara' stall. 

Efter allt detta tråkiga på min to-do-list så blev det en tur i skog och på vägarna med min fina springare. Nu måste jag satsa sjukt mycket på tölten!! Han rollar gärna när han inte orkar bära sig, så har nu börjat med intervaller av 'jobbig tölt' när jag är ute samt i paddock/travbana. När jag tränar dessa intervaller så samlar jag honom så mycket han och jag kan och verkligen försöker få han att gå i 'korrekt' form och arbeta upp sig själv i några steg och sedan saktar vi av på korrekt sätt där också. Sedan blir det skritt en bit och sedan samma sak igen ett par gånger. Blir nog bra det här, känner att jag verkligen fått fram suget för träning mer nu - även Ljúfur. 


Får ju inte glömma att efter ridningen så gick jag runt med 14 kilo hö, sju kilo i vardera hand/arm och fodrade valackerna. Sedan bus med bebis i hagen! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback