» Träning i form av lektion!

Nu är vi på gång, igen! Idag kändes det jättebra och både häst och jag hade en bra dag. Perfekt dag att ha en bra dag på då jag red lektion för en tränare, cred till Louise Löfgren. 

Serpentiner i form av små, små volter på medellinjen för att få han att slappna av och länga sig, en jättebra övning jag kommer använda mig av fler gånger. Sedan vanliga serpentiner i skritt och trav. Töltövningar på volterna och fyrkantsspåret, även trav. Sedan galoppen! Kändes verkligen som galoppen satt som handen i handsken idag, han bar sig och lystrade bra när jag ville få med baken lite mer, min fina korv! Nu kan jag somna lycklig! 

Efter passet fick han lite hö i boxen. 

Jag använde mig av mitt duschmunstycke idag efter träningen! Han var lite svettig och vädret var fint så jag testade även K9's hästschampo som jag vann i tvågång för ett tag sedan. Båda fungerade finfint och nu är han faktiskt mycket rödare på boxen än innan då han var typ grå... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback