» Markarbete och Ullared

Idag fick jag arbetat hästen från marken, han är så jä*la grym när man arbetar han från marken, sedan blir det jobbigt när jag sitter på. Men jag ska allt klara detta! Körde massa lösgörande och förflyttningar. Travade och töltande lite också men mest skritt. Ville jobba igenom honom ordentligt innan lektionen imorgon! 

Efter stallet bar det av till Ullared, där var vi nere på hästavdelningen i över en timme och strosade. Jag hittade några få saker där och även nere på fritidsavdelningen som ska användas i stallet. Jag är så himla noggrann av mig när det gäller stallgrejer. Det nedan är det jag köpte :-) 

En liten svart plastkorg.

En stor blå plastkorg.


En anti-glid-padd att ha under sadeln, stor nu men får klippa till den bara! 

Supertunna ridhandskar.


Fick för mig att testa magnesium till honom.

En favorit för Ljuffens del, Himalaya saltsten! 

Mitt alldeles egna duschmunstycke! 

Här har ni ett litet hum på hur jag tänkt mig. Detta ska alltså bli min 'duschkorg' till Ljúfur. Kommer lägga i en liten handduk för ansiktet, svampar, duschgel och balsam (det jag vann på tävlingen för ett tag sedan). Så noggran är jag! :-) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback