» Första maj!

Första maj och månadens första paddockträning (bara för att verka som jag vet vad jag skriver haha). Träningen idag bestod av lösgörande som uppvärmning, fokus på att få han att slappna av i tyglarna och försöka få han att lyssna ordentligt på mina hjälper, han har en tendens att ibland göra lite allt möjligt om jag bara ber honom att gå framåt. Lite trav i olika tempon på volten, sedan lite galopp på volterna i bägge varven och som avslut blev det tölt på den perfekta raksträckan från paddocken till stallet några gånger och avslutade på topp. Som riktigt, riktigt avslut så skrittade vi på långa tyglar runt travbanan och till stallet igen. 

En riktigt duktig kille har jag men lite knäpp ibland men vem är inte det. På tisdag blir det spännande att se vad som sägs om min lilla häst av en equiterapeut. Så vi får se. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback