» Utan schabrak

Aldrig ridit med endast pad under och utan schabrak, köpte en antiglidpad på Ullared förra gången jag var där för cirka 30 kronor, tänkte att jag kanske ska testa någon gång att endast rida med min frontriserpad men att jag ville ha något under ifall att den skulle få för sig att nypas. Så då tänker jag att en billig skit är bra, kan klippa den hur jag vill osv. Så hur som helst så testades detta idag och det kändes skumt men ändå bra! Och ännu bättre var att han gick så bra idag och var verkligen fokuserad, duktiga snutt! Han galopperade lugnt på travbanan i form i bägge galopperna, och i skogen skrittade han på bra med en bra arbetande form (vi har mycket fokus på att han ska söka sig neråt och framåt).

Känns iallafall som att det börjar släppa mer och mer nu för både mig och häst. Blir massvis av KM i höst. 

En pad som denna köpte jag (bild från Google).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback