» Bebisröst - bästa berömmet!

En härlig uteritt, hade varit bättre utan bromsarna som jagade oss..! Usch för dem krypen. Men vi töltande bort från dem. Sjukt duktig häst idag, han lyssnade jättefint. Sista traven och galoppen var det bästa, men också det jobbigaste om man frågar Ljúfur. Han sprang hans snabbaste trav med stora kliv en lång bit, sedan över till galopp i uppförsbacke - kontrollerad! Men jag var tvungen att fortsätta med mitt tänkande som jag gjort innan att efter galopp ska det bli lugn trav efteråt, det gjorde jag även nu. Och herre vad han frustade och pustade efteråt! Under hela den tiden vi travade och galopperade fick han massvis av beröm i form av bebisröst i hög tonart och varje gång åkte öronen framåt och steget ökade igen. Åh min fantastiska häst! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback