» Uppdatering om Ljúfur

Vid lunch fick jag, efter att jag själv först ringt ner men veterinären var precis påväg till Ljúfur, ett samtal från veterinären på Slöinge om en liten uppdatering om min fina häst. Han var i dåläget feberfri, han hade bajsat två stora högar under natten/morgonen och han var även pigg. Dock var träcket lite torrare än vanligtvis så han skulle sondas med olja och vatten efter att vi lagt på telefon för att mjuka upp tarmarna lite mer. Han stannar en natt till  för observation så att han äter ordentligt och så att inget annat konstigt händer med honom. Han ska även bli av med lite mer blog imorgon då ett till blodprov ska göras för att se hur det ligger till där.
 
Jag är så tacksam för allas tankar och fina ord till Ljúfur och även till mig. Jag känner mig lite tom i huvudet just nu och allt känns lite kaotiskt men det lägger sig nog efter att jag vet att han mår bra och att jag får hämta hem honom. Jag vill inte ha detta som någon årligt som kommer tillbaka varje jävla år... Det klarar nog inte jag eller Ljuff..
 
 
Detta var det som hände förra året.. Går att läsa om här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback