» Två dagar kvar!

Nu är det inte alls långt kvar tills att vår första tävling för i år startar. På fredag hamnar vi på banan igen och det ska bli så kul! Är nervös redan nu måste jag erkänna för man vet aldrig vilket humör hästen är på. Så idag efter jobbet (är på jobbet nu) så blir det stall direkt där jag ska hinna med en hel del... Jag ska försöka hinna med ridning, fixa luft i transportens däck, packa hö, hänga in hönät i transporten (eventuellt), fixa luft i bilens däck, lägga fram täcke och benskydd och fixa tävlingskläder. Det är en hel del som sagt! Men det löser jag lätt.


Träningen idag kommer att bestå av paddock. Lösgörande för uppvärmning, sedan trav och skritt över bommar, lite galopp och trav efter galoppen för att få han mer följsam i rörelserna. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback