» Spontan dressyrlektion

Det är så man ska göra här i världen och livet, spontant ska man leva! Vi drog iväg på en spontan ridlektion hos en dressyrtränare tillsammans med min tränare som skulle dit och rida. Det gick toppenbra och fick massvis av bra tips jag kommer att träna på tills nästa gång jag rider för henne. Superduktiga Ljúfur som haft problem med vänstergaloppen nu det senaste bar upp sig själv väldigt bra jämförelsevis när jag tränat själv och bara suckat för att gått åt pipan. Men idag och hos henne så gick han som en pärla till slut! Kändes gött att rida igenom honom.
 
Och imorgon drar vi på ett kval för att samla oss lite poäng och erfarenhet av nya grenar. Ska starta i en gren jag inte startat i innan, nämligen V1. Det är nästan samma som V5 fast med en twist. Det är fyrgång med tölt, trav, skritt och galopp, men sedan efter galoppen så är det ökad tölt i ett varv plus att man är själv på banan och får komma ihåg hur man rider själv och man följer då inte speakern. Men det går nog bra, hoppas jag!! Men det får gå som det går helt enkelt, lite så känner jag. Blir han loj och inte alls vill vara med, nej men då hade vi väl en dålig dag.. Men går det bra, så blir jag sjukt nöjd!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback