» Lättare övningar

Idag var vi i paddocken och jobbade lite, inget svårt eller överdrivet jobbigt eller inget som tog lång tid. Red kanske en kvart eller någonting. Började med att värma upp på volterna genom att försöka lösgöra honom med sidoförflyttningar och annat smått och gott. Tog även trav i bägge varv på volten, endast jogg med fokus på att ha lågt huvud och jobba med ryggen. Sedan blev det galoppdags idag! Inte volterna just idag, det tar jag på fredag, idag blev det galopp på fyrkantsspåret i bägge varven, fokus här blev att han skulle galoppera lugnt och fint och inte stressa fram. Och det gick finfint! Fick även ner han i form under längre perioder. Låg en bom på fyrkantsspåret på en av långsidorna, störde mig på det först men när jag väl galopperade och galopperade över den och han tog ett lugnt skutt över så kände jag att den var ett bra redskap. En liten få-med-alla-benen-hjälp. Kommer jag nog använda fler gånger! 

Ljúfur med sin födelsedagstårta när han blev 9 (tror jag).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback