» Den där tölten alltså

Nu börjar allt falla på plats med Ljuff! Han är superfin i kroppen, ryggen ska bara stärkas mer, han lyssnar finfint på mina hjälper men så är det den där tölten. Han måste börja orka bära sig mer och inte bara upp-med-huvudet-och-spring-för-glatta-livet! När han går fint så går han riktigt fint, men sedan åker huvudet upp och man får börja om.. Men allt löser sig, får träna, träna, träna så mycket jag kan bara! 


Nog om det nu! Idag tog vi oss en superhärlig förmiddagstur till sjön vi har 30 minuter bort. Blev en blandning av skog och grusvägar, samt att han fick gå ner och plaska i vattnet som han gärna ville göra. Förstår inte hur mycket en häst kan älska vatten, han älskar det verkligen! Det blev trav med långa tyglar, galopp i form, tölt, trav i form, och skritt på långa tyglar. En riktig mysdag med min fina kille! 

Efter stall blev det Ullared med min fina vän, handlade lite till mig själv och lite till en i stallet. Blev en Effol bromsblockare för sommaren, Krafft B-vitamin samt en håltagare eller vad det nu heter! Så nu kan jag göra hål med min egen makapär i mina lädersaker ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback