» Longering och älgsafari

Ljúfur var väldigt lätt att arbeta med under longeringen även om vissa tillfällen under 'träningen' var hårdare än andra. Men vi fick honom att jobba med rygg och övertrampet jobbade vi på också. Efter detta korta pass släppte jag honom i en liten hage bredvid rundvolten och fick hjälpa min tränare Frida med sin häst Gorm med samma procedur i princip. Även han var lätt att jobba med, och såg jättefin ut vid ett flertal tillfällen! Fina hästar vi har på Korndal måste jag säga. 

Efter det korta arbetspasset så hämtade jag Ljuffe i hagen bredvid och slängde på sadel och träns och stack ut på en skritt-tur i skogen. Det blev samtidigt lite älgsafari till häst då det tydligen finna älgar vid stallet i en skog där (där jag red). Men inga älgar såg vi... Tyvärr! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback