» Hoppning imorgon

Förstår inte riktigt själv att jag ens har planerat detta men, imorgon blir träningen lite hoppning. Studshinder och ett "vanligt" funderar jag på. Jag är ingen hoppryttare så jag kan inga fancy ord som används inom hoppning så jag skriver lite som jag tycker just nu haha. Men har hört att genom att hoppa studs så tränar man buken på hästen och det är just det jag vill göra faktiskt! Och samtidigt tränar jag lite lydnad med honom. Andra gånger jag hoppat så har jag satt han i galopp och sen bara styrt honom över hindrena, och då gick det väldigt fort! Jag har aldrig försökt träna att mäta galoppsprång eller någonting, utan det har mest varit, hoppas på det bästa tuta och kör.


Men nu jäklar kommer detta bli intressant och se hur han reagerar på hindrena, han gillar att hoppa och blir väldigt het av att ha hinder på banan (paddocken). Har inte hoppat sedan... Förra året måste det ha varit. Spännande!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback