» Galenpanna

Efter lite stegringar och fjomperier så blev vi vänner då jag förstod vad det berodde på. Från början, var ute och red i skogen förut och efter ett tag kände jag hur hästen började stressa, vifta på svansen överdrivet mycket och skakade på huvudet. Påväg hem så skulle jag göra halt och då fick han nog och stegrade för han ville hem och bli av med kliandet. Och kliandet berodde på de dumma älgflugorna. De är överallt och kommer från alla ställen! 

Så efteråt var han helt jäkla svettig, så fick tvätta av hela honom, sedan sköljde jag igenom svansen med vatten och tog grönsåpa och gnuggade in så mycket och noggrant jag kunde. Såg allt några som följde med, äckliga kryp.





Fia - med islandshästen som passion
11 September, 2014 - 19:39 / BLOGG: http://meistaraverk.blogg.se

De där är jobbiga... Men det roliga är att ingen av mina hästar bryr sig om dem. Vet om många hästar som blir knäppa av dem... Så, känner mig lyckligt lottad då det kryllar av dem hemma ;)

Svar: Lyx för dig! Ljúfur har inte brytt sig om dem tidigare men nu det senaste har han kliat frenetiskt så han fått sår på svansen :(
Julia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback