» Söndagsmys

Lite mys med min systerdotter idag på förmiddagen till efter lunch! Sedan blir det stall och mocka och fixa sadeln då den blev lite smutsig efter gårdagens lilla paddockpass. Han var likadan i munnen som alla andra dagar och jag börjar nu fundera på om det är så att han inte är nöjd med bett. Han är mycket lugnare när jag rider med bettlöst och stressar upp sig och hänger i handen och känns liksom stum. Så nu ska jag försöka se om det är någon som har ett happy tongue bett som jag kan få låna en dag och bara testa om han trivs bättre på ett sådant. Och gör han det får jag väl lägga pengar på ett bombersbett... Lite surt men måste man så måste man! Testade rida på världens snällaste bett igår, nämligen ett novabett men han kändes likadan ändå. Gillar inte detta...

Någon som läser som har ett happy tongue bett att låna ut för en dag till mig så jag bara kan testa? 


Bild från Google, Hippson


Embla Stenström
26 Oktober, 2014 - 09:42

Kanske ska testa ett Waterford-bett? Funkade fint på min häst! Han kan fortfarande vara tung ibland, men det är stor skillnad :) Eller kanske testa ett anatomiskt träns, typ ett ps-träns? Gjorde också skillnad på min häst :D

Svar: Var hittar man dessa bett? :) är de någon billigare än bombers bett? ;) tack för svar förresten!!
Julia

Embla Stenström
26 Oktober, 2014 - 09:42

249 kr på Hööks :) Jag har ett med D-ringar, men vet inte om de finns kvar. Det är lite diskussioner kring hur skarpt det är, vissa tycker att det snällare än ett vanligt tredelat och andra tycker att det är skarpare. Jag tycker att det är snällare då det ger ett jämnare tryck och stimulerar munnen bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback