» Planer

Jag har faktiskt gått runt och funderat på vinterns planer för träning och så vidare. Då vi tyvärr inte har manege i stallet utan bara paddock så blir den lätt isig och hal under vintern och går inte att träna så mycket. Så ska försöka åka iväg till någon manege man kan hyra under en timme och träna där istället på ett bättre underlag. Innan dess måste jag lastträna hästen lite då han fortfarande har lite problem med lastning sedan sjukhusvisiten. Men jag har turen att ha en transport och en bil med dragkrok så jag kan göra detta när som och var som, vilket känns väldigt bra! Så till helgen ska jag nog ta och lastträna lite.
 
Men resterande planering består dels av en vila i december tror jag det får bli, sedan en kort vila i februari i ett par dagar. Sedan blir det hårdträning för årets tävlingar som oftast är under våren. Kommer bli grymt och ser fram emot det!
 
Árvakur från Håkansgården



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback