» Mörkt!

En liten pyttenackdel med att ha hästen i ett stall mitt ute i skogen på landet... Det finns inga lampor. Så på kvällarna är det bäcksvart! Det är jättemysigt och fint vid stjärnklart och inga problem om man rider i paddock, men lite jobbigare om man får för sig att rida ut. Så idag tog jag och Ljúfur på oss reflexerna och stack ut och red, i mörkret, på trafikerad väg och sedan in i en mörkare skog... Bra jobbat va? Haha men det gick bra! Han är så söt aå han bara går på där jag säger att han ska gå och litar på mig blankt, söta hästen. Och han visste exakt var vi skulle svänga av, så jag hade nog kunnat rida med lösa tyglar hela vägen om jag hade velat och han hade hittat hem ändå. 


Detta var det vi kunde se haha! Inte så mycket..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback