» TVÅ VECKOR KVAR!

Nu är det faktiskt vecka 3 av 5 av boxvilan! Endast två veckor kvar nu och sedan kan han stå i hage på dagarna och in på nätterna. Och planen är då att det ska vara ytterligare sex veckor utan ridning. Men jag får börja markarbeta honom lite mer som att trava lite långsamt och försiktigt över bommar, longering eller tömkörning. Efter de sex veckorna så har han alltså haft en 12 veckors period av boxvila och vila. Det står i mitt hemgångsråd att jag får börja skritta igång honom, ridandes, tidigast 12 veckor efter operationen. Men jag kommer nog vänta en vecka extra faktiskt, bara för att vara på säkra sidan. Och sedan rida barbacka faktiskt i början då jag är en sån mes när det gäller hans mage och sadelgjord.
 
Någon som har tipspå hur man kan börja sätta i gång en häst i skritt efter 13 veckors vila efter en stor operation? Jag tar gärna emot minsta lilla tips folk har!!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback