» Transport

Då Ljúfur åkt iväg till de mest konstiga ställena senaste gångerna vi åkt med honom så har han börjar vägra att gå in i transporten. Innan har han varit världens lättaste att lasta men sedan så sa det bara stopp. Jag antar att det är att vi åkt till ställen när han haft ont, antingen till osteopaten eller veterinären som var det senaste och värsta. För när vi skulle lasta för att åka hem från veterinären så totalvägrade han och det tog sin lilla tid. Men med ett äpple så gick han sedan på lite osäkert.
 
När kan man börja lastträna efter att en häst genomgått en så pass stor operation? Och hur ska man gå tillväga? För jag vill ha tillbaka hans lättlastning igen då det var det bästa för jag kunde lasta helt själv utan problem! Om man bara ska ge han massa mat och försöka göra allt så himla bra när han är inne i transporten kanske är det bästa. Dock måste jag göra rent transporten lite då han kissade inne när vi åkte till Helsingborg, stackarn..
 
Det här med transporter och lastträning är så tråkigt men om det måste göras så måste det, och Ljúfur har väl blivit traumatiserad efter att han hade ont i magen. Men nu ska jag inte börja med detta utan jag vill att musklerna och allt det inuti ska växa ihop igen och läka som det ska :)
 
 


malin
12 Mars, 2014 - 13:40 / BLOGG: http://malinsjolander.se

jag skulle vänta tills han är så pass frisk till att gå ute i hage och ha satts igång lite, alltså typ friskförklarad :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback