» Suget för att rida

Det har nu gått fyra veckor och fem dagar sedan Ljúfur opererades. Hans operation var måndagen den 3:e februari. Dock var operationen natten till tisdagen så kanske tisdagen då? Han stod upp klockan 3:45 efter flera timmars operation skulle jag tro. Han kom hem den 11 februari och hade haft boxvila i en vecka på sjukhuset så han hade ungefär fem veckor kvar (då han skulle ha det i sex veckor). Nu är vi inne på vecka 5 skulle jag tro om jag räknar rätt, det är iallafall en vecka och tre dagar kvar tills han kan få gå i hage på dagarna.
 
Men sedan kommer det vara ytterligare sex veckor med vila och lättare markarbeten innan jag kan rida min skrutt igen. Och jag har känt nu ett tag att "Varför hände detta Ljúfur?". Lite egoistiskt för jag vill verkligen rida honom, han är den roligaste hästen att rida då han är så arbetsvillig! Men det är klart, han har oridbar innan också då han hade en muskelskada så jag har inte ridit på "riktigt" på ett bra tag nu. Säkert 2 månader iallafall eller mer.. Men det är ju bara att bita i det sura äpplet och göra det som är bäst för honom. Allt för att min fina häst ska bli bra igen!
 
Det är ju "bara" sju och en halv vecka kvar ungefär innan jag kan börja skritta på honom.. Men jag är fortfarande osäker på om jag ska börja rida med sadel eller barbacka. Får fundera på det tills dess, det är ju ett tag kvar :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback