» Sex veckor till

Nu är det ju som sagt sex veckor kvar tills ridning, lite mindre än sex veckor, kanske fem veckor och fem dagar! Och den 29e ska han alltså vara friskförklarad i princip och jag kan då börja skritta sittandes på honom. Och ja jag längtar men jag låter det även ta den tid det tar och vill inte skynda på något! Jag ser denna tid tills dess att kunna bygga muskler på honom från marken så han inte är helt omusklad sedan. Nu dessa dagarna i början gör jag endast kortare pass med trav i rundvolten, kanske 10 steg/varv och det räcker nog till en början. Sedan ska jag börja öga på lite mer med att göra lite övningar med honom. Men vi får se när jag känner att han kan orka med det, även om man verkar orka med allt just nu då han är lite smågalen haha.
 
Tror jag iallafall kan våga låta han vara ute hela dan från och med imorgon eller lördag. Tror nog lördag för då har det gått tre dagar med att han fått vara ute iallafall minst sex timmar.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback