» Nya dojor!

Idag ska Ljúfur äntligen få nya skor och lite bättre fötter! Har bortsett lite från detta nu då jag till och med varit rädd för att sträcka ut bakbenen ordentligt. Tänk då hur jag tänkt om att en hovslagare ska stå och hålla upp och sträcka ut benen hur länge som helst (längre än det jag nu gjort iallafall). Nej, tyvärr skrämde det mig lite så jag la det lite åt sidan, men nu när han ska få gå i hage så måste jag väl utsätta han för lite saker om man kan säga så. Sträcker ut hans bakben efter varje gång han går ur boxen och han sträcker ut de själv för det är såååå skönt.
 
Men, idag blir fossingarna fina! Och han kommer slippa snösulorna. Måste dock fråga om vad jag ska göra åt att hans box är så kissig så han står ju i det och det är inte lite kiss heller... Det kan ju inte vara så bra för hovarna! Får kolla med honom imorgon, han ska ju iallafall inte stå inne hela tiden snart.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback