» Nu kan jag pusta ut

Okej, där hade jag hjärtat i halsgropen under en hel dag kändes det som. Eftersom hästen inte hade druckit mer än kanske någon cm vatten natten till igår så fick man ju lite panik! Men allt annat såg bra ut, han var pigg, han hade matlust och var sitt vanliga jag. Men man får ju ändå panik!
 
Så fick åka hem igår efter lunchen och äta något, ifall att man skullel behöva åka iväg med honom senare. Och när jag var hemma och hade ätit så fick jag sms av en i stallet, som skulle hålla koll medan hon var där, att han hade druckit ca 10 cm vatten. Men jag kunde ju inte sluta tänka på det utan fick åka ner på kvällen och störa alla fina hästar som redan blivit nattade för att se om han druckit mer, och det hade han faktiskt, lite iallafall.
 
Så då fick låna en hink salt och tvinga i honom lite av det med handen, sedan hällde jag i betfor och massvis av betforvatten i krubban samt en del salt där i också. Sedan också betforvatten i dricksvattnet också :)
Och idag när jag kom till stallet så hade han under natten ätit upp allt i krubban, även druckit och såg pigg ut och hade bajsat. Gav honom även betfor och betforvatten idag igen med salt i, samt linfrökaka och linfrön, och det åt han upp i ett nafs! Härligt, han gillar nämligen inte betfor egentligen men nu när det var det enda som erbjöds så äter han det gärna! Det är ju mat för tusan ;)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback