» "Hemma igen!"

Ja, typ så är det ju, har varit i stallet idag och det är typ som "hemma" just nu. Blev lite gos med en väldigt söt och fin häst, samt lite markarbete med honom också. Vilket gick jättebra förresten, blev markarbete som om jag red (alltså när man går bredvid och gör övningar med tyglarna som om man rider). Blev volter, lite sidoförflyttningar, trav och skritt, sedan ofrivillig galopp för min del då han galopperade några steg den busen haha.
 
Han var iallafall väldigt mjuk och lätt i handen och svarade bra på mina hjälper, lugn trav med sänkt huvud. Imorgon blir nog en liten promenad istället för paddock skulle jag tro (beroende på vädret och tiden). Annars får vi väl köra på lite löslongering och gå på promenad på fredag istället :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback