» Härligt för min lilla häst

Då som jag skrev i inlägget innan så fixade jag hagen för honom idag, den blev mycket fin och han kommer nog trivas bra där uppe, utsikt över allt. Någon dag nu i veckan, kanske imorgon, så ska jag fixa min sadel, putsa den med allt jag har så den också får lite kärlek hihi. Har glömt av den nu i två månader vilket inte känns så bra. Men nu snart ska den bli fin igen och glänsa så vackert!
 
Jag travade även lite med Ljúfur idag med hjälp av longering, gick jättebra! Lite hopp och galopp blev det innan tills jag fick han lugn och då travade han lugnt och fint. Det blev inte många steg i trav men blev lite i varje varv och sedan in i boxen igen för att äta lite gott. Jag har lite filmklipp jag kan lägga upp senare.
 
Jag har nu höjt hans kvällsgiva till 2,5kg istället för 2kg. På lunch och frukost så får han 2kg och det räcker gott och väl.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback