» Första dan ute

Idag ska Ljúfur få sig en heldag ute i hagen, från morgon till kväll men in på kvällen såklart. Han verkar njuta så sjukt mycket av att få vara ute så det är helt sjukt. Han är lugn, inga ryck som innan han fick gå i hagen, han travar lugnt när jag löslongerar och idag fick han även trava över en bom. Börjar öka träningen successivt, tar han i trav MAX två varv i bägge varven och sedan skritt resten. Korta pass nu i början men det får vi ta. Snart ska jag börja ta han från marken som om jag rider fast jag går bredvid. 

Kan inte fatta att min häst var så nära slutet... Usch, ryser i ryggraden varje gång jag tänker på det.

Idag i stallet fick han iallafall lite gos av ett par tjejer som var där, en av dem gjorde fina flätor i man och svans som jag lät vara kvar faktiskt :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback