» Onsdagen 11/6

Okej dagen ser ut på följande sätt; jag ska på ärende i Kungsbacka och sedan till stallet. I stallet börjar jag att mocka och byta vatten i boxen (plus en extra box jag ska fixa som är bredvid Ljúfurs). Sedan hämtar jag totton i hagen och borstar och myser för att sedan rida en bit. Var har jag inte bestämt mig för men jag går dit benen tar oss haha. 

Igår så red jag inte, det var för varmt för detta, närmare 30 grader även i skuggan, så tog in honom iallafall och gav han en dusch på benen först och i ljumskarna sedan också kroppen. Skrapade av vattnet och sprayade flugspray och sedan ut i hagen igen. 

Han är så lycklig nu över att få vara i gräshagen hela dagarna, dock går han fortfarande in på nätterna men fet får han göra tills jag säger annat. Det är ett mirakel att vi kommit såhär långt i rehabiliteringen ändå :)

Nu till något annat för att förklara bilden, bilden föreställer en hög med halmströpellets som ligger i Ljúfurs box. Det är såhär jag brukar göra när jag lägger in nya pellets för att underlaget ska bli så bra som möjligt och så han inte äter dem. Jag tar en kanna med varmt vatten och häller på, blandar lite och sedan häller jag igen och sedan låter jag det stå och svälla medan jag gör annat som att rida eller så. Sedan sprider jag ut det och det blir perfekt dagen efter! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback