» Prosit!

Hade jag varit med någon hela dan idag hade den personen nog blivit galen på mig, har nyst flera gånger, säkert några hundra gånger.. Det är vad det känns som iallafall. Använder nässpray som om det vore min enda vän och kommer väl bli nässpraysaddicted efter denna förkyldning jag åkt på.
 
Men lite förkyldning stoppar mig inte från att rida ut på min favoritkille Ljúfur inte! Nej, ut i snön som trillar ner från himlen i ca 2 timmar. Seriöst nu då, jättehärlig uteritt med en gammal vän till mig, gammal och gammal.. Hon är lika ung som jag så gamla är vi inte. Vi red i kanske 2 timmar som jag sa och min häst var såklart pigg som alltid och sprang fooort i sista galoppbacken. Denna veckan som kommer nu blir det fortsatt fokus på konditionen, blir långa skritt-turer med travinslag. En dag denna veckan blir det fokus på tölt och skritt endast.
 
Blir även att försöka få en tid hos en osteopat som tydligen ska vara bra. Börjar fundera på om hästen kan ha ont någonstans och det är därför han är så stel i ena sidan (mest). Vi får se, tar nog ett tag innan jag får en tid då denna person är mycket eftertraktad både för människor och för hästar.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback