» Massage är bra för kropp och själ

Glömde helt av att blogga igår, hade väl annat för mig än att sitta vid datorn och skriva på telefon :)
 
Det är nu dag fyra av behandlingen av Ljúfurs skada och det glädjer mig att när man masserat klart så är muskeln rätt så mjuk. Men det som skär i mamma hjärtat är att den är stenhård i början när man börjar massera. Jag masserar såklart inte bara, utan jag stretchar även benet genom att föra det rakt bakåt och lite neråt och snett framåt med rakt ben. Han sänker huvudet varje gång jag behandlar och man märker att han tycker det är skönt. Jag får som sagt ut och skritta, men har inte riktigt vågat det 100% ännu mer än i torsdags då jag och en i stallet gick ut och promenerade våra hästar en stund. Men det kanske är bra att han rör på sig lite, att få igång blodcirkulationen. Men då kommer jag säkert mesa och bara skritta tio minuter haha.
 
Sedan för jag även frambenet bakåt.
 
Och idag anlände det en ny häst till stallet, en superfin vallack (hurra för vallacker, vi behöver fler!!) som då ska gå med våra fina killar :) Alla hästar i vår hage har i princip alltid varit i olika färger, och nu har vi fått en till i en annan färg än de andra. Det är faktiskt lite roligt och skönt för de som har lite svårt att hålla koll på vem som är vem. Vi har färgerna fux, musblack, svartskäck och nu svart. Jag tycker att vi ska få mer vallacker till stallet då vår flock är så pass liten, det är toppen att ha fler hästar i en flock! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback